Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArubayi, Eric A.
TitelA Study of the Problem-Solving Pattern of Selected Secondary School Principals in Bendel State of Nigeria.
Quelle(1981), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Administrator Qualifications; Age; Employment Experience; Foreign Countries; High Schools; Principals; Problem Solving; School Size; Students; Teachers; Nigeria
AbstractConducted in Bendel State in Nigeria, this study investigated the problem-solving behavior of secondary school principals. Specifically, it attempted to assess how good the principals of Bendel State were at solving problems and whether problem-solving success was related to principal experience or age or to size of staff and student populations. Questionnaires were sent to 80 randomly selected principals in Bendel State, 55 of whom responded. The l6 questionnaire items concerned the awareness, evaluation, and action stages of problem solving. Findings indicated that the respondents are good problem solvers. Principal age and size of staff population were not correlated with problem-solving ability. Principal experience and size of student body were correlated with the ability to solve problems. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: